Checklista avflytt popup-lokal

Notera att vid in-/avflytt ska rullgardinen innanför entrén dras ned. Detta för att dölja arbetet som pågår i lokalen. Budskapet som visas på videoväggen på fasaden utanför entrén ska tas bort via portalen. Eventuell foliering på skyltfönstret som inte tillhör Vasakronans bestående foliering ska monteras ner.

All lös inredning ska tas bort. Golvet ska vara återställt till ursprungsläge. Eventuellt klickgolv, färg och heltäckningsmatta ska vara borttagen. Samtliga el-/LAN-uttag i golvet ska vara tillgängliga.

Samtlig lös inredning på väggar ska vara nedmonterat och bortforslat exklusive högtalareutrustning. Eventuella hål ska vara spacklade och målade i samma nyans som väggen. Vid större hål/skador ska bakomliggande gips/plywoodskiva bytas ut. Vid byte av kulör på väggar ska dessa återställas i samma neutrala nyans som vid inflytt. Samtliga el-/LAN-uttag längst med väggen ska vara tillgängliga.

Lös inredning och krokar/upphängningsanordningar i tak/undertak ska vara nedmonterad och bortforslad.

Samtliga trefasskenor och spotlights som fanns i lokalen vid inflytt ska vara hela och fungerande och kvarlämnas i lokalen. Egenmonterad belysning ska monteras ner och bortforslas.

Gardinskenor längs med ytterväggarna i lokalen samt tvärs över lokalen (endast i större lokaler) och för provrum ska lämnas kvar tillsammans med det tyg som fanns i lokalen vid inflytt. Eget tyg ska plockas ner.

Båda kassadelarna ska finnas kvar i lokalen (kassadel  + packdel). Eventuell profilering på glasskivorna på kassadisken ska vara borttagen. Toppskivan med Izettle Store Kit ska vara tillbakamonterad på kassadisken om denna inte har använts under hyresperioden. Hela kassalösningen i form av Izettle Store Kit ska vara monterad på skivan (kassalåda, bluetooth-kvittoskrivare, Ipad ställ, Ipad Air, kortläsare och korthållare).

Utföra och bekosta utbyte av ljuskällor och glimtändare/driftdon i armaturer och rengöring av ventilationsdon (utvändigt), vattenlås och golvbrunnar i lokalen.

Frågor om din pop-up lokal? 

Kontakta oss så hjälper vi dig. För vår pop-up i Skrapan i Stockholm vänder du dig till Linda Westersten, linda.westersten@vasakronan,se, 072-454 65 89. Gäller det pop-up i Nordstan kontaktar du Eva Techel, eva.techel@vasakronan.se, 073-920 10 38.

Är du hyresgäst och har frågor om din fastighet?
Här hittar du den mest efterfrågade informationen och även dina personliga kontaktpersoner.

Hyresgästinfo finns även som app för både iPhone och Android. Med den har du all fastighetsinformation i fickan och kan få hjälp, felanmäla eller kontakta rätt person direkt.