Popup Skrapan Popup Skrapan

Skrapan Stockholm
Intresseanmälan
Affärsutvecklare Handel Linda Westersten 072-454 65 89 · 08-566 206 04
Tjänst

Välkommen till vår popup i Skrapan!

Vasakronans popupbutiker är utrustade med ett flexibelt skal och diverse inredningsdetaljer. Syftet är att du som hyresgäst ska kunna anpassa lokalen efter dina behov och koncept. På denna sida hittar du samlad information som du behöver för att komma igång med din popup och det du behöver veta inför avflytt.

lokalen

Pil ner

I lokalen finns ett flytspacklat, grått golv.

Väggarna består av plyfa och gipsskivor. Samtliga väggar är målade i vitt. I väggarna finns inbyggda eluttag samt LAN-uttag.

I taket  finns svarta trefasskenor som tillåter belysning i tre olika grupper. Det finns LED-armaturer installerat i form av spotlights. Det går även att montera pendlande armatur från skenorna. Belysningssystemet är anpassat för LED-belysning. Klicka här för att se illustration av lokalens belysning.

I lokalen finns ett undertak i metall med en maskstorlek (75% öppet) som möjliggör sprinkler och ventilation ovanför. Metalltaket är kraftigt och klarar upphängning av föremål.

Gardinskenor finns monterat i bjälklaget (ej i undertaket) längst med ytterväggarna i lokalen samt en cirkulär skena för provrum. I gardinskenorna kan man enkelt hänga tyg för att avgränsa/profilera/skapa provrum i lokalen. Gardinskenor finns i lokalen enligt skiss.

Entrén utgör en vikvägg i glas vilket gör det möjligt att öppna upp hela entrépartiet mot passagen utanför.

På den bakre väggen finns en 55 tum bildskärm. Bildskärmen kan användas för display av logotype eller bildspel. Budskapet på skärmen kan enkelt ändras via en portal där bildfiler laddas upp. Filformat är JPG och bildstorleken 1920 pixlar bred * 1080 pixlar hög. Upplösning 72 dpi.

Inloggningsuppgifter till portalen får du via din kontaktperson på Vasakronan.

I taket innanför entrén finns två skenor med vepor i form av rullgardiner. Dessa används för skyltfönstret när lokalen står tom och rullas enkelt upp när du hyr ytan. Som hyresgäst är du skyldig att tillse att rullgardinerna är uppdragna när verksamhet bedrivs i lokalen och neddragna i samband med inflyttning och avflyttning från lokalen. Syftet är att kommunicera till förbipasserande att ett nytt koncept är på gång in i lokalen utan insyn i arbetet som pågår.

I entrén finns en mindre bildskärm monterad på ett väggfäste. På bildskärmen informerar Vasakronan om kommande koncept i lokalen tillsammans med information om Vasakronans popupkoncept. Skärmen ska finnas synlig för kunder som passerar in eller ut ur lokalen.

Lås, larm & övervakning

På vikväggen vid entrén finns en låscylinder. Access till lokalen sker med nyckel. Vid borttappad nyckel kontaktas Vasakronan. Fastigheten är larmad när gallerian är stängd. Larmet är kopplat till Securitas. Hyresgästen erhåller även en passerbricka för åtkomst till gallerians huvudentré och personalutrymme. Vid avflytt returneras samtliga nycklar och passerbrickor till ansvarig kontaktperson på Vasakronan.

Väktare 070-385 01 62

Nätverk

I lokalen finns fiber och möjlighet till uppkoppling både via LAN och wifi.

Inloggningsuppgifter till wifi
SSID: Skrapan
Lösenord krävs ej

Vid frågor eller problem kontakta Visolit Servicedesk via mail support.excanto@visolit.se eller telefon 08-545 726 20.

Musikanläggning

I lokalen finns ett trådlöst högtalarsystem, s.k. multiroomsystem. I Ipaden på kassadelen finns appen Spotify. Butiken har ett eget Spotify Enterprise konto som kan användas för att spela musik i lokalen. Kontot ger access till Spotifys hela utbud av musik och rättigheter att spela musiken i en butikslokal. Det går även att koppla upp en egen dator, tablet eller smartphone till högtalarsystemet via en 3,5 mm ljudkabel i pentryt (ej wifi/bluetooth). Inloggningsuppgifter till kontot får du via din kontaktperson på Vasakronan.

Infoblad Spotify Enterprise
Användarguide

El

I lokalen finns el framdraget samt ett elabonnemang. Tillgänglig effekt i lokalen är ca 4 kW. Belysningsskenan i undertaket klarar 72 W.

Kassadisk & betallösning

I lokalen finns en kassadisk med måtten 1200*1100*600 mm med Izettle Store Kit.

Kassadisken har låsbara hjul och kan flyttas runt i lokalen. I kassadisken finns eluttag samt hyllor, skåp och lådor för påsar, kvittorullar och papper. På front och kortsidor finns glasskivor monterade på vilka man kan foliera, fästa eller skriva saker.

Glasskivorna har måtten:

  • Kortsida 500*750 mm
  • Front 1100*750 mm

Bilder kassadisk

På kassadelen finns Izettle Store Kit med möjlighet att använda Izettles betallösning. Izettle Store Kit innehåller:

  • Kassalåda
  • Bluetooth-kvittoskrivare
  • Ipad ställ
  • Ipad Air
  • Kortläsare
  • Korthållare

På Ipaden finns Izettles app installerad. Med Izettles betallösning kan kunden betala med alla välkända bank-/kreditkort eller kontant och få kvitto i pappersform eller via mail. Kassalådan kan endast öppnas genom att göra en kontant betalning i Izettles app, för att öppna kassalådan krävs således ett konto hos Izettle. Vasakronan kan via  Izettle erbjuda hyresgästen en transaktionsavgift på alla debet-/kreditkort på 1,45 procent. Ni anger själv vilket företagskonto ni vill att försäljningsintäkterna ska överföras till. För att komma igång med Izettles betallösning registrera ett konto hos Izettle via nedan länk och skapa ett kassaregister över de varor som ska säljas i butiken. Kvittorullen till kvittoskrivaren måste ha måtten 80/80/12 och köps separat, finns bl.a. att beställa på AffärsIT.

Registrera användarkonto hos Izettle

Vid frågor eller problem kring betallösningen kontakta Izettle support via telefon 010-888 72 67 eller webbformulär.

Izettle Store Kit kan monteras bort från kassadelen om ett eget kassasystem används. Detta görs genom att skruva loss den toppskiva som kassalösningen är monterad på. Skivan med Izettle Store Kit ska monteras tillbaka på kassadelen vid avflytt.

Ladda ned infoblad Vasakronan-iZettle.

Vi vill göra det så enkelt som möjligt för dig som hyresgäst och har därför knutit upp tilläggstjänster nedan via samarbetspartners som kan underlätta inflytt, drift och utflytt ur popuplokalen.

tilläggstjänster

Butikspersonal – för hjälp med butikspersonal rekommenderar vi vår samarbetspartner Academic Work.

  • Kravprofil: Tillsammans med Academic Work går ni igenom vilken typ av personal ni är intresserad av och era önskemål och krav.
  • Urvalsprocess: Genom Academic Works kandidatnätverk hämtas förslag på kandidater för uppdraget. Telefonavstäm-ningar, intervjuer och referenstagningar genomförs.
  • Kandidatpresentation: Ni har alltid möjligheten att träffa slutkandidaterna för en egen intervju innan ni bestämmer er för vilken kandidat ni vill anlita.
  • Rätt person på plats: Kandidaten blir anställd som konsult hos Academic Work och startar uppdraget hos er på utsatt tid och arbetar enligt vad som överenskommits.
  • Löpande uppföljning: Så länge uppdraget pågår så ansvarar Academic Work för att regelbundet följa upp hur det går för personalen och säkerställa hög kvalitet.

Infoblad Academic Work
Kontakt: Thomas Abraham, thomas.abraham@academicwork.se, tel. 073-644 85 94

Profilering
Via vår samarbetspart Stockholm Printcenter kan ni få snabb hjälp med profilering av lokalen samt hjälp att ta fram nya original för en grafisk profil och olika kampanjer. Stockholm Printcenter har montörer i hela landet.
Infoblad Stockholm Printcenter
Kontakt: info@stockholmprintcenter.se, tel. 08-506 616 35

Inredning
Via vår samarbetspartner SSC/PEN finns det möjlighet att hyra/köpa inredningsmoduler eller få hjälp med utveckling och tillverkning av helt ny inredning. För en översikt av inredningsmoduler som går att hyra/köpa till fasta priser och kan levereras till lokalen omgående se nedan katalog. Vid behov av annan typ av inredning eller specialtillverkad inredning kontakta SSC
Infoblad/katalog SSC/PEN
Kontakt: Magnus Hjorth, magnus.hjorth@ssc.se.com, tel. 030-22 44 89

Städning
För hjälp med städning i lokalen under hyresperioden eller flyttstädning vid avflytt rekommenderar vi vår samarbetspartner Keab gruppen. Keab sköter städningen av Vasakronans ytor i Skrapan och kan ordna med städning även i er lokal.
Kontakt: Lefteris@keabgruppen.se, tel. 070-733 32 55

Avfallshantering
I fastigheten finns ett miljörum för källsortering. Endast avfall för uppmärkta fraktioner få slängas i miljörummet. Övrigt avfall ansvarar hyresgästen för. Ragn-sells sköter Vasakronans hantering av avfall i Skrapan och Vasakronan rekommenderar att kontakta Ragn-sells för bortforsling av annat avfall. Via Ragn-sells finns det även möjlighet att få hjälp med hämtning av avfall.
Kontakt: studentskrapan@ragnsells.com

Avflytt & återställande

När det är dags för dig att flytta ut ska lokalen återställas enligt de villkor som anges i hyresavtalet. Lokalen ska återställas till det skick som lokalen hade på tillträdedagen, och all egendom som inte är Vasakronans ska plockas bort. Detta innebär bland annat att du som hyresgäst ska återställa alla inredningsarbeten och andra förändringar av lokalen som genomförts, om inget annat överenskommits. Lokalen ska återlämnas väl rengjord, genomfört golvvård och fönsterputsning samt reparerat skador, utöver normalt slitage, och även bortfört inredning, utrustning och övrigt såsom eventuella kablar som inte Vasakronan äger.

Vi kommer då också att träffas för en gemensam avflyttningsbesiktning. Vid det tillfället lämnar du också över samtliga nycklar och passerbrickor till Vasakronan.

Om det visar sig att lokalen vid återlämnandet brister i städning eller skick, har Vasakronan rätt att städa och återställa lokalen på hyresgästens bekostnad. Egendom som lämnas kvar utan Vasakronans medgivande har Vasakronan rätt att från och med hyresförhållandets slut bortföra på hyresgästens bekostnad.

För att underlätta för dig har vi satt ihop en checklista vid avflytt – du hittar den här.

Är du hyresgäst och har frågor om din fastighet?
Här hittar du den mest efterfrågade informationen och även dina personliga kontaktpersoner.

Hyresgästinfo finns även som app för både iPhone och Android. Med den har du all fastighetsinformation i fickan och kan få hjälp, felanmäla eller kontakta rätt person direkt.
Linda Westersten
Affärsutvecklare handel Linda Westersten 072-454 65 89 · 08-566 206 04 linda.westersten@vasakronan.se