Intresseanmälan
Affärsutvecklare Handel Jesper Örtengren 070-871 13 66 · 031-743 42 13
Tjänst

Hyr en nyckelfärdig popup-butik!

Vill du testa ett nytt koncept, gå från online till offline eller kanske förstärka en kampanj? Hyr en popup-butik. Det är en nyckelfärdig butik klar att använda redan från dag ett. Du kan hyra den från två veckor upp till maximalt tre månader. Kontakta Jesper Örtengren eller Hyresgästinfo längst ned på sidan så berättar vi mer om konceptet.

Vi får ständigt frågor om möjligheterna att hyra tillfälliga ytor. Nordstan i Göteborg och Skrapan i Stockholm vänder sig till en målgrupp som kräver ständig förändring. Popup-butiker kompletterar den fasta butiksmixen på ett bra sätt.

Jesper Örtengren, Affärsutvecklingschef Handel, Vasakronan

Vill du testa ett nytt koncept, gå från online till offline eller kanske förstärka en kampanj? Hyr en popupbutik. Det är en nyckelfärdig butik klar att använda redan från dag ett. Hyr den från två veckor upp till maximalt tre månader.

Våra popup-butiker passar både dig med välkända varumärken som vill lansera en ny kollektion och helt okända varumärken som vill testa marknaden. Det vi ser är att efterfrågan ständigt ökar och därför har vi nu breddat vårt utbud till att även erbjuda korttidslokaler på detta sätt.

Det ska vara enkelt. I hyran ingår allting som finns i lokalen, inga dolda/tillkommande kostnader och hyran är ett fast belopp per dag/vecka som betalas i förskott. Bland annat ingår bredband, elabonnemang, lås- & larmsystem, kassasystem, högtalarsystem och Spotify enterpriselösning och entréskyltning. Vid behov kan vi även bland annat hjälpa till med butikspersonal och specialanpassad inredning.

Att förhandla ett hyreskontrakt med fastighetsbranschen kan vara en djungel, och ska man bara finnas på plats några veckor, kan det kännas övermäktigt att behöva krångla med kassaapparater och betallösningar. Hyrestiden popup-lokalerna hyrs ut varierar. Just nu har vi en pop-up lokal i Skrapan i Stockholm samt i Nordstan i Göteborg som man kan hyra två veckor som kortast, och som tre månader som längst.

Vi ser till helheten. Precis som i alla handelslägen vill vi erbjuda en attraktiv handel. Lite beroende på den övriga butiksmixen och profilen på gatan eller centrumet så passar vissa pop-up erbjudanden bättre än andra, men i princip så är möjligheten öppen för alla som har ett behov.

Är du hyresgäst och har frågor om din fastighet?
Här hittar du den mest efterfrågade informationen och även dina personliga kontaktpersoner.

Hyresgästinfo finns även som app för både iPhone och Android. Med den har du all fastighetsinformation i fickan och kan få hjälp, felanmäla eller kontakta rätt person direkt.
Jesper Örtengren
Jesper Örtengren 070-871 13 66 · 031-743 42 13 jesper.ortengren@vasakronan.se
Rådgivning – att hitta din nya lokal

180 000 människor rör sig i våra kontor varje dag och ett antal miljoner i våra snart 800 butiker. Varje dag hittar ett par företag en ny kontors- eller butikslösning någonstans i våra fastigheter. För de flesta av dessa företag är det en ovanlig händelse, för oss är det vår vardag. Ställ tusen frågor, landa i ett svar – vi hjälper dig!

De här servicetjänsterna erbjuder vi

För att det dagliga arbetet ska fungera så enkelt som möjligt finns det många olika servicetjänster som kan underlätta. Här har vi samlat några av de vanligaste tjänsterna för dig som butiks- eller kontorshyresgäst. Vissa kan vi erbjuda, andra kan ni beställa via våra serviceleverantörer.

Startklart

Det är mycket som går fort nu. Det gör att lokalbehoven kan förändras snabbt och flexibilitet blir ett nyckelord. Det ser vi dagligen hos våra hyresgäster. Lösningen tycker vi är enkel, men smart. Hyr ett kontor som redan är färdigt, eller en popup-butik för en tillfällig kampanj.

In- & utflytt

Nu har du bestämt dig för ditt kontor. Då börjar det närma sig inflyttning. För att det ska gå så smidigt som möjligt för ert företag att fortsätta er verksamhet som vanligt har vi på Vasakronan tagit fram antal tjänster som hjälper dig att flytta in och komma på plats.