Grattis till din nya lokal!

Dags att flytta in? vi gör det enkelt för dig.

Tjänst

Grattis till din nya lokal!

Snart är det dags att flytta in, spännande! Men inför en flytt är det mycket att tänka på. Informationen på den här sidan sammanfattar det som är viktigt att tänka på när du flyttar in i en av våra fastigheter.
Pil ner

Inför inflyttning är det mycket att tänka på. Vi har sammanfattat det viktigaste i ett välkomstbrev som du hittar nedan samt en checklista som kan vara bra att ha till hands längst vägen. Innan ni tillträder er nya lokal genomför vi tillsammans en inflyttningsbesiktning där vi går igenom lokalens skick. Besiktningsprotokollet blir vårt gemensamma underlag som vi utgår ifrån vid en eventuell avflyttning då en ny besiktning genomförs.

DAGS ATT FLYTTA IN I DIN NYA LOKAL!

Om vi kommit överens om anpassningar i lokalen som ska utföras av oss har våra interna projektledare nu tagit vid och påbörjat detta arbete. Projektledaren kommer återkomma till er kontaktperson om det dyker upp frågor. Det är viktigt att ni hjälper oss med svar på beslut som ska tas kring ombyggnaden. Sena svar och beslut fördröjer ombyggnadsarbetet och försenar er inflytt i lokalen.

Innan ni flyttar in görs en inflyttningsbesiktning där vi tillsammans går igenom lokalens skick. Besiktningsprotokollet blir vårt gemensamma underlag och används som jämförelse av lokalens skick när ni så småningom eventuellt lämnar lokalen. I samband med detta sker överlämning av nycklar. Vi återkommer till er för bokning av inflyttningsbesiktning.

När ni flyttar in är det mycket att tänka på. För att göra det lite enklare har vi sammanställt en checklista över de vanligaste punkterna att tänka på inför flytten – klicka på ikonen längre ned på sidan.

När det närmar sig flyttdagen hjälper vi er att boka hissar och informera hyresgäster i huset om er flytt eftersom det kan betyda att det blir trångt och lite stökigt den dagen. Glöm heller inte bort att informerar oss om större arbeten som ska genomföras så att vi kan förvarna intilliggande hyresgäster. Tänk på att störande arbeten inte får utföras under kontorstid.

Om ni ska genomföra en större ombyggnation behöver ni ett skriftligt tillstånd från oss. Det är för att vi ska få information om vad ni vill göra och om arbetet påverkar fastigheten och lokalen, och i så fall på vilket sätt. Vi kommer att beställa hänvisningsskyltar till entréer, hissar och hisshallar som finns på plats lagom till att ni finns på plats.

När ni har flyttat in i lokalen träffas vi för ett inflyttningsmöte där kundteamet för fastigheten kommer förbi lokalen och berättar mer om fastigheten, lokalen, vilka vi är och hur vi kan hjälpa er under hyrestiden.

I hyresavtalet under kapitlet Ansvar finns ansvarsfördelning för underhåll och drift i lokalen, dvs. vad Vasakronan ansvarar för att åtgärda och vad som ligger på er att hantera. Om det uppstår fel i lokalen eller fastigheten som åligger Vasakronan att åtgärda gör ni enkelt en felanmälan på något av följande sätt:

  • via vår app Hyresgästinfo
  • via mail till kundtjanst@vasakronan.se
  • via telefon 08-566 20 600 (dygnet runt)