Vasakronans nya reklamfilm med Borg och McEnroe

Björn Borg och John McEnroe har huvudrollerna i Vasakronans nya reklamfilm ”Borg vs McEnroe”. Två av världens mest kända idrottspersonligheter, som är vana att spela under helt perfekta förhållanden, möts i en lokal som inte är den mest perfekta. Och naturligtvis kräver professionella yrkesmän professionella lokaler… Det är dessutom första gången som Björn Borg och John McEnroe möts i reklamfilmssammanhang.

– Vasakronans varumärkesarbete är en ständigt pågående process, säger Bengt Möller, informationsdirektör i Vasakronan. Vårt mål är att vara det ledande företaget i fastighetsbranschen. Budskapet i ”Borg vs McEnroe” är att förstärka grundkonceptet ”Stora på kontor – Större på människor” och hälsa ”Välkommen till en bättre värd”.

– Vasakronan har varit huvudsponsor i Stockholm Open sedan 1993 och kan nu knyta ihop detta med en reklamfilm med två av världens största tennisstjärnor genom tiderna.

Filmen kommer att sändas i TV4, TV3 och kanal 5 under 2004 och början av 2005.

Reklambyrån SWE, Schumacher, Wessman & Enander, är Vasakronans samarbetspartner sedan 1997 och har ansvarat för projektledning och idé.
Produktionsbolag är MFL (Mekano/Filmlance) i samarbete med Anders Skog Films.
RSM, som är Vasakronans mediabyrå, ansvarar för mediaplanering.

Beställare  Vasakronan
Bengt Möller, Eva Kasberg
Reklambyrå  SWE, Schumacher, Wessman & Enander
Björn Schumacher, Ulf Enander