Vasakronans chef Carolina Wadsten prisas för sitt ledarskap

Carolina är affärsområdeschef i Göteborg och får priset för att hon är en uppskattad ledare med stort affärsengagemang. Guldhuset delas ut av Centrum för Management i Byggsektorn (CMB) och är en utmärkelse för unga ledare i samhällsbyggnadssektorn. Priset delas ut till en person som under flera år utmärkt sig som en god och framgångsrik ledare inom företaget.

Motiveringen lyder: ”Carolina Wadsten är en uppskattad ledare med stort affärsengagemang. Inom Vasakronan är hennes affärsområde det som får högst betyg i kundnöjdhet. I förhållande till sina medarbetare vinnlägger hon sig om att förankra och förbereda besluten genom att skapa gemensamma målbilder.”

Carolina Wadsten är civilingenjör från KTH och har varit verksam i fastighetsbranschen sedan 2001. Hon är född 1976 och har en roll som affärsområdeschef kontor på Vasakronan i region Göteborg.

Kristina Pettersson Post, regionchef i Göteborg, kommenterar utmärkelsen:

– Carolina har en skärpa och känsla för affärer och är samtidigt ödmjuk och lyssnande till sin person. Den kombinationen är väldigt lyckad. Hon och hennes medarbetare har dessutom företagets mest nöjda kunder. Därför känns det naturligtvis roligt att hennes ledarskap uppmärksammas på det här sättet. Hon är helt enkelt ett föredöme.

Priset delas ut årligen och syftar till att stimulera utvecklingen av ledare inom samhällsbyggnadssektorn genom att uppmärksamma och synliggöra goda föredömen. Målsättningen är att lyfta fram förebilder som representerar olika slags ledarskap i företag och projekt.

I valet av vinnare beaktas en rad kriterier så som relationer till medarbetare och kund, förändrings-arbete, affärsmässighet och måluppfyllelse. Pristagaren bör ha nödvändiga egenskaper som gör att hon eller han kan verka som ett gott föredöme, ha uppenbar potential till fortsatt god utveckling som ledare och vara född 1976 eller senare.

Guldhuset delas ut av Centrum för Management i Byggsektorn (CMB) i samarbete med Byggherrarna, tidningen Byggindustrin, Fastighetsägarna, Svensk Teknik och Design och Sveriges Byggindustrier. Utmärkelsen delades ut den 4 maj i samband med CMBs årliga ledarskapsdag på Chalmers.

Carolina Wadsten
Affärsområdeschef kontor, region Göteborg

Sagt om Carolina:
”Hon representerar ett gott affärsmannaskap som hon kombinerar med en ödmjuk ledarskapstil. Dessutom är hon uthållig, hon ger sig inte. Ett föredöme helt enkelt.” Rolf Åkerman, fd. Regionchef Göteborg.

”Jag uppskattar Carolina som chef för att hon är lyhörd, lugn och professionell. Hon är fokuserad men har alltid tid för alla oavsett om hon egentligen har det eller inte!” Karin Duran, medarbetare, region Göteborg.

”Hon finns alltid till hands när man behöver henne och hon är en väldigt god lyssnare.  Hon är också en duktig förhandlare och kommer alltid med bra synpunkter som gör det där lilla extra. Både för oss och för kunden.” Eva Techel, medarbetare, region Göteborg.

Kristina Pettersson Post
Regionchef Göteborg