Vasakronan välkomnar Dustin och Internationella Engelska Skolan till Nacka Strand

Till hösten blir Dustin och den Internationella Engelska Skolan (IES) nya hyresgäster i Vasakronans lokaler i Nacka Strand.

– Vi är mycket glada över att Dustin och IES väljer att etablera sig i Nacka Strand. Området erbjuder ett helhetskoncept där olika typer av verksamheter och företag kommer samman och skapar liv och rörelse. Både Dustin och IES kommer att på ett positivt sätt bidra till dynamiken i området, säger Bjarne Håll, Fastighetschef, Vasakronan.

Dustin är Sveriges största internetbaserade återförsäljare av IT och hemelektronik. Avtalstiden är åtta år och omfattar 3 500 kvm. Totalt kommer drygt 200 personer att ha sin arbetsplats på huvudkontoret i Nacka Strand.

– Med flytten av vårt huvudkontor till Nacka Strand får vi mer ändamålsenliga lokaler som är bättre anpassade till vår verksamhet, säger Per Eriksson, VD och koncernchef på Dustin.

Nacka Strand
Internationella Engelska Skolan i Sverige AB är en av Sveriges ledande friskolor med ett 17-tal skolor runt om i landet. Totalt kommer 330 elever i årskurserna 6-9 att påbörja studier i den nya skolan.

– Intresset för vår nyetablering i Nacka Strand har varit mycket stort. I Nacka Strand har vi fått fina lokaler i en trevlig miljö och bara ett stenkast från Stockholm city. Här finns alla förutsättningar vi behöver för att kunna bedriva undervisning av utmärkt kvalitet, säger Donald Christian, Rektor, IES Nacka.

IES har tecknat ett 10-årigt avtal om totalt ca 6 500 kvm.

För mer information kontakta:

Bjarne Håll, Fastighetschef Vasakronan
E-post: bjarne.hall@vasakronan.se