Vasakronan sponsrar Sweden ICT Week i Kista

Måndag den 18 september inviger Carl-Henric Svanberg Sweden ICT Week i Kista Science Tower.

Arrangemanget är Sveriges största mötesplats för IT-intresserade och hålls 18-23 september i Kista och i Stockholmsmässan i Älvsjö.

Klicka på bilden för att läsa programguiden, länken öppnas i nytt fönsterSweden ICT Week är ett långsiktigt initiativ för att förbättra konkurrenskraften och tillväxten i det svenska informationssamhället. Bakom Sweden ICT Week står Stockholm Business Region, IT-Företagen, Kista Science City AB, Dataföreningen och Sydexpo IT Scandinavia.

Vasakronan är en av guldsponsorerna för arrangemanget och kommer under veckan bland annat att ordna visningar i Kista Science Tower. Flera aktiviteter med Show rooms, föredrag och visningar under Sweden ICT Week kommer att ske i Kista Science Tower och Kista Entré.

Sweden ICT Week har ett händelserikt program med över 200 aktiviteter, intressanta talare, demos av framtidens ICT-lösningar, utställning, seminarier, debatter och konferenser. Dessutom delas Sveriges mest prestigefyllda IT-pris, Guldmusen, ut under en galakväll. Fokus i programmet ligger på användarnytta för att förtydliga funktion och behov av ICT i näringslivet, i offentlig sektor och hos den enskilda individen.

Sweden ICT Week är ett självklart forum att uppleva och diskutera framtidens IT-Sverige.

Carl-Henric Svanberg, VD och Koncernchef på Ericsson, inleder Sweden ICT Week på stora scenen i Kista Science Tower på måndagen genom att tala om framtidens ICT-utveckling, Sveriges position och Ericsson roll i den.

”ICT” står för ”Information and Communication Technology”.

För mer info besök hemsidan: www.swedenictweek.com