Vasakronan säljer fastighet i Gamla Stan

Vasakronan säljer fastigheten Apollo 1 i Gamla Stan till Bengt Malmegård för 35 Mkr.

Fastigheten Apollo 1 ligger på Skeppsbron 26 i Gamla Stan med ett mycket bra läge. Kontorsfastigheten är på 1 450 m2 och är uppförd på 1630-talet. Detta är den enda fastigheten som har en röd exteriör på Skeppsbron vilket ger fastigheten en mycket speciell karaktär. Läget är fritt och ljust. Hyresgästerna består av ett flertal mindre företag.

– Vi har byggt om och förädlat ett 20-tal fastigheter i Stockholm, kommenterar Bengt Malmegård, företagare i fastighetsbranschen och innehavare av Malmegårds Fastighets AB. Vårt mål är att äga tidstypiska fastigheter och förvalta kulturarvet vidare i Stockholm. Denna fastighet kompletterar vårt övriga fastighetsbestånd som en mycket långsiktig placering.

– Vi väljer nu att sälja fastigheten för att koncentrera våra investeringar till våra andra fastigheter i Stockholm, kommenterar regionchef Svante Torell. Fastigheten i Gamla Stan behöver betydande investeringar för hiss och grundförstärkningar.

För vidare information vänligen kontakta
Bengt Malmegård, Malmegårds Fastighets AB tfn 08-411 50 20
Svante Torell, regionchef Storstockholm-Uppsala  tfn 08-783 23 20