Vasakronan hyr ut till vårdföretaget Kavat och bygger om för vård och omsorg

Äldrevårdsföretaget KavatVård AB och Vasakronan har tecknat ett tioårigt avtal om nya lokaler för vård och omsorg på Östermalm i Stockholm. Kavat hyr ca 3450 kvm i kv Älgen, lokaler som ska byggas om till lägenheter för äldrevård och omsorg.

I december öppnar KavatVård det helt nya vård- och omsorgsboendet BRAHEM på Brahegatan 47 i Stockholm. Arbetet med att konvertera de tidigare kontorslokalerna till 64 mindre lägenheter, lokaler för gemensamt kök och samlingsutrymmen inleds i mars och ska vara färdigt i december 2009.
Vasakronans investering uppgår till ca 45 miljoner kronor.

Erfaren vårdgivare
 –       Vi är glada att tillsammans med en erfaren vårdgivare kunna bidra till att utveckla kvalitativa vårdlösningar för äldre i ett mycket centralt läge, säger Sven-Göran Svensson, regionchef för Vasakronan i Stockholm.

–       Den nya lagen om valfrihet (LOV) innebär att äldre som beviljats vård- och omsorgsboende själva kan välja var de vill bo. Vårt nya äldreboende BRAHEM kommer att utformas med höga krav på interiör, service och tilläggstjänster säger KavatVårds VD Catharina Tavakolinia.

Kavat erbjuder heldygnsomsorg i moderna vårdboenden med olika inriktning, anpassade och utformade för äldre. Kunderna är äldre personer med rätt att välja boende. Boenden finns i Stockholms län i de kommuner som infört valfrihetsreformer och ersättningar baserade på kundens vårdbehov. KavatVård AB har sedan tidigare ramavtal med Stockholms stad.

Sven-Göran Svensson
Regionchef Vasakronan Stockholm