Vasakronan hyr ut till Itello i Spektern

Itello blir ny hyresgäst i Vasakronans nyrenoverade fastighet Spektern på Regeringsgatan 28. Hyresavtalet omfattar drygt 2 000 kvm och inflytt sker den 1 mars 2011.

Vasakronans fastighet Spektern anses vara ett av de mest lyckade exemplen på 70-talsarkitektur i Stockholm stad. Redan då det byggdes väckte huset stort intresse för sin arkitektur med tre grönskande innergårdar och magnifika stora glaspartier. Idag betraktas huset som ett av de allra mest lyckade och uppskattade exemplen på 70-talsarkitektur i Stockholm.

När byggnaden nyligen renoverades av Vasakronan togs stor hänsyn till husets unika karaktär med burspråk, glasfasader och innergårdar.

-Det är naturligtvis roligt att Itello väljer att hyra kontor i en av våra mest spännande cityfastigheter, säger Jan Sterne, fastighetschef på Vasakronan. Genom den nyligen genomförda renoveringen får Itello väldigt yteffektiva och moderna lokaler.

Itello är ett av Sveriges snabbast växande teknologiföretag och utvecklar systemlösningar för pensions-, försäkrings- och fondbranschen. Företagets expansion de senaste åren har gjort att man vuxit ur sina nuvarande lokaler och varit tvungen att omlokalisera.

-Itello har expanderat snabbt de senaste åren och har för avsikt att växa ytterligare under kommande år, säger Hans von Knorring, vd för Itello. I våra nya lokaler på Regeringsgatan finns förutsättningar för detta och vi behöver inte kompromissa mellan yta, modernitet eller läge.

Med uthyrningen till Itello återstår endast ca 1 250 kvm i ett plan i Spektern.

Tenant & Partner har representerat Itello vid uthyrningen.

Jan Sterne
Fastighetschef, Vasakronan