Vasakronan hyr ut till Isconova AB i Uppsala

Till hösten blir Isconova AB nya hyresgäster i Kungshörnet på Kungsgatan 109.

Isconova bedriver forskning, utveckling och produktion av immunstimulerande komponenter som förbättrar effekten av vaccin, bland annat mot influensa. Isconova har sedan starten fokuserat på vacciner för djur men testar sedan en tid de immunstimulerande komponenterna i syfte att ta fram vaccin även för människa.

-Isconova befinner sig i en oerhört spännande fas just nu. Vi har precis genomfört en nyemission och vi har en ny produkt på gång. Vi har även siktet inställt på börsen. Flytten till Kungshörnet blir något av en nystart för det nya Isconova. Vi får effektiva lokaler skräddarsydda för vår verksamhet och bara ett stenkast från centrala Uppsala, säger Lena Söderström, VD, Isconova AB.
Kungshörnet
Avtalstiden är sju år och omfattar drygt 1.400 kvm. Totalt kommer drygt 25 personer att ha sin arbetsplats i de nya lokalerna.

-Isconova bedriver både forskning, utveckling och produktion vilket ställer höga och speciella krav på lokalerna. Både kontor, labb och produktionsanläggning behövs. I Kungshörnet kan vi erbjuda allt det som företaget behöver vilket naturligtvis känns roligt, säger Lars Oskarsson, Fastighetschef, Vasakronan.

För mer information kontakta:

Lars Oskarsson
Fastighetschef, Vasakronan