Vasakronan hyr ut till H&M och fyller upp Klara Zenit

Vasakronan har tecknat hyresavtal med H&M i kvarteret Blåmannen, Klara Zenit. Därmed är kvarteret fullt uthyrt. I H&Ms nya kontor satt tidigare SvD och inflyttning är planerad till våren 2012.

Kvarteret Blåmannen, Klara Zenit, förvärvades av Vasakronan strax före årsskiftet och omfattar totalt cirka 70 000 kvm, huvudsakligen moderna kontor men med ett betydande inslag av cityhandel. Bland hyresgästerna märks bland annat Clas Ohlson, H&M och Oriflame.

– I fastigheten kan vi erbjuda H&M de stora, sammanhängande ytor som företaget har behov av för sin expansion. Dessutom i ett av Stockholms bästa lägen och nära deras eget huvudkontor, säger Anna Nyberg, affärsområdeschef Vasakronan.

Förvärvet av kvarteret Blåmannen är ett led i Vasakronans strategi att öka innehavet av attraktiva kontor och butiker i bästa cityläge.

– Vi är mycket nöjda med köpet av Klara Zenit. Fastigheten erbjuder hyresgästerna en standard och ett läge som gör fastigheten unik. Kvarteren runt centralstationen är ett expansivt område och vi bedömer att det är ett av Stockholms mest intressanta kontorsområden, säger Vasakronans vd, Fredrik Wirdenius.

Fredrik Wirdenius
Vd  Vasakronan