Vasakronan hyr ut till Betsson på Regeringsgatan 28

Vasakronan har gjort den första uthyrningen i ombyggnadsprojektet på Regeringsgatan 26-28 i kv Spektern. Spelföretaget Betsson flyttar i mars 2010 in på ca 1 700 kvadratmeter i den nyrenoverade fastigheten mitt i Stockholms city. Avtalet är femårigt.

Fastigheten i Kv Spektern, som räknas som en av de främsta bevarade 70-talsfastigheterna i Stockholm, genomgår just nu en större renovering och ombyggnad. Husets unika karaktär bevaras samtidigt som flexibla och moderna kontor skapas i fem plan. Gatuplanet rymmer butiker och restauranger och en helt ny entré tas upp på Regeringsgatan 28. Till fastigheten hör även tre innegårdar. Smarta installationssystem kombinerat med en genomtänkt byggteknik gör att huset kan klassas som en s.k. Green Building enligt EU:s krav.
Fastigheten omfattar ca 26 000 kvm kontors- och butikslokaler. Investeringen i ombyggnadsprojektet uppgår till ca 158 Mkr.

– Vi är glada att kunna erbjuda Betsson moderna och miljövänliga lokaler i ett av Stockholms absolut mest centrala lägen och ser fram emot ett gott samarbete, säger Eva Henriksson, affärsområdeschef Vasakronan Stockholm.
–  Detta är vår första affär i den nyrenoverade fastigheten, som kommer att vara klar för inflyttning under 2010.

Vasakronan i Stockholm äger och förvaltar 116 fastigheter med ett marknadsvärde på
ca 47 miljarder kronor.
– Betsson värderar god arbetsmiljö högt. Vi kommer att sitta i ett av Stockholms bästa lägen med perfekta lokaler, både funktionella och moderna, säger Pontus Lindwall, vd för Betsson.
Betsson AB är ett noterat bolag som investerar i spelbolag verksamma på nätet. Hyresgästkonsult har varit Nextport.

För mer information kontakta:

Eva Henriksson
Affärsområdeschef Vasakronan Stockholm City