Vasakronan hyr ut kontor på Telefonplan till Plockmatic

Vasakronan har tecknat ett åttaårigt hyresavtal med Plockmatic International i fastigheten Generatorn på Telefonplan. Plockmatic, som är världsledande inom utrustning för så kallad ”Document Finishing”, hyr cirka 1700 kvm och flyttar in i november 2011.

Generatorn är Telefonplans 12 våningar höga landmärke med utsikt över södra Stockholm. Hit flyttar Plockmatic sitt kontor med 45 medarbetare. Företaget är världsledande inom området Document Finishing inom den digitala printermarknaden, dvs utrustning för häft &  förfalsning, bindning, kuvertering med mera. Plockmatic exporterar över hela världen till ett 50-tal fristående distributörer samt printerbolagen Ricoh, Xerox, Océ, Toshiba, Sharp & Pitney Bowes.

– Vi är glada att Plockmatic International har valt Telefonplan för sitt nya kontor, säger Dag Levander, fastighetschef Vasakronan. Telefonplan är ett kreativt och nyskapande utvecklingsområde och Plockmatic är ett spännande tillskott till de olika verksamheter som redan valt att etablera sig hos oss.

Plockmatics nya adress blir Telefonvägen 30 och inflyttningen är planerad till 1 november 2011.

– I och med flytten till Telefonplan tar vi vid efter Ericsson och fortsätter utveckla svenska världsledande produkter för den internationella marknaden i dessa anrika lokaler, säger Jan Marstorp, vd Plockmatic. Lokalerna som Vasakronan erbjuder oss är väl anpassade till vår verksamhet, och vi flyttar till våra nya lokaler med höga förväntningar.

– Den industrihistoria som Telefonplan erbjuder matchar vår verksamhet mycket bra, och kommer att vara en tillgång för våra affärer, fortsätter Jan Marstorp. För personalen blir de nya lokalerna ett lyft, och kommunikationerna till Telefonplan samt utbudet av service för personalen är bra. Vasakronan har lyckats väl med att ställa om Telefonplan till ett mycket intressant arbetsplatsområde.

Dag Levander
Fastighetschef