Vasakronan gör nyuthyrningar i Kista

Vasakronan gör flera nyuthyrningar i Kista

Vasakronan har den senaste tiden tecknat avtal med fem företag om kontorslokaler i Kista Science Tower och Kista Entré.

Försäkringsaktiebolaget Nordisk Garanti hyr 346 kvm på plan 8 i Kista Science Tower. De flyttar i mitten av oktober dit från Saltmätargatan i Stockholms City.

– Lokalernas öppna och ljusa planlösning i kombination med Kista Science Towers starka image, var avgörande för vårt beslut att flytta från innerstan och ut till Kista. Dessutom är jag övertygad om att Kistas utbud av service och tjänster är perfekt för våra medarbetare, säger Tomas Björk, Vd på Nordisk Garanti.

Det amerikanska mjukvaruföretaget SPSS flyttar den 1 oktober in i Kista Entré på 537 kvm. SPSS flyttar från en fastighet i Sundbyberg och ser flera fördelar med att flytta till Kista, bland annat den service som erbjuds av Vasakronan Service Partner i Kista Entré.

Som första flygbolag flyttar Finnair den 1 september in i Kista Science Tower. Finnairs svenska säljkontor hyr 175 kvm på plan 5 i Hus D. Finnair är första hyresgäst att flytta in i den kontorshotell-liknande miljö som Vasakronan tagit fram i Kista Science Tower.

Den 1 juni flyttade G2 Solutions in i Kista Science Tower. G2 levererar tjänster, verktyg och lösningar inom kundhantering och information.

Från Stinsen i Sollentuna kommer företaget Mercury, som är världsledande inom programlösningar för optimering av affärsteknik (BTO). Från den 1 oktober kommer Mercury att finnas på våning 6 i Kista Science Tower, där de hyr 511 kvm.

Vasakronan äger hela Kista Science Tower sedan augusti 2004. Av den uthyrningsbara
ytan på cirka 45 000 kvadratmeter är drygt 45 procent hittills uthyrt. Det finns en omfattande serviceverksamhet i huset, med bland annat reception, telefoni, vaktmästeri, restauranger och konferens. Kista Entré med 45 000 kvm kontor är uthyrt till cirka 75 procent.

För vidare information vv kontakta

Mattias Bäckman, uthyrare Kista     08-555 274 62
Tore Klevby, marknadsområdeschef  Kista    08-555 274 57