Vasakronan fyller Höglagret på Telefonplan

Vasakronan har tecknat hyresavtal med Klättercentret som flyttar in i Höglagret på Telefonplan i Stockholm. Nu fylls den 16 meter höga lokalen med upplevelseverksamhet och många roliga aktiviteter för hela familjen.

I januari 2010 startar Klättercentret sin upplevelseverksamhet i Höglagret på Telefonplan. Här kommer det finnas alltifrån klätterväggar till höghöjdsbana och olika kurser.

– Ett av våra mål med Telefonplan och Höglagret har varit att skapa en arena för upplevelser som gör området till en spännande mötesplats, säger Dag Levander, fastighetschef på Vasakronan. Klättercentret passar mycket bra in i den profilen.

Tillsammans med Konferens Kobran på Telefonplan kommer Klättercentret att erbjuda annorlunda mötesupplägg med klätterupplevelser.

– Vi är glada över att få skapa vår nya klätterarena på Telefonplan, säger Rickard Söderström, vd på Klättercentret. Det är ett spännande område och vi hoppas kunna bidra till den positiva utveckling som sker där. Samarbetet med Konferens Kobran passar perfekt för oss och efterfrågan på våra företagsevenemang är hög.

Höglagret är en 1500 kvm stor byggnad med 16 meter i tak där Klättercentret ska ha sin verksamhet. Utöver klättring kommer det att finnas butik och café som är öppet för allmänheten.

Dag Levander
Fastighetschef Vasakronan