Telefonplan utökar sin kreativa kundkrets

Stockholm, 11 december 2007

Ballingslöv väljer Telefonplan som bas för sin stockholmsverksamhet. Kontoret som ligger i AP Fastigheters lokaler kommer bland annat att inrymma showroom, utbildningslokaler, ateljé samt en kontorsdel.

Det är de rätta grannarna och miljön på Telefonplan som gör att Ballingslöv nu flyttar sitt huvudkontor till Telefonplan. Stockholmskontoret är basen för alla aktiviteter i Stockholm och Mellansverige. Ballingslövs flytt till området innebär ännu ett tillskott till det designcentrum som AP Fastigheter bygger upp vid Telefonplan.

– Telefonplan är helt rätt plats för oss att ha vårt Stockholmskontor på. Förutom att vi gillar lokalen och engagemanget hos AP Fastigheter har vi dessutom helt rätt grannar i Tellusgången som vi kommer att ha stort utbyte av, säger Sture Fastén, platschef på Ballingslöv i Stockholm.

Genom att Ballingslöv etablerar sig på Telefonplan fortsätter områdets designprägel att utvecklas i linje med AP Fastigheters målsättning att fylla lokalerna med kreativa hyresgäster. I Tellusgången kommer Ballingslöv bland annat att ha showroom för arkitekter, återförsäljare, kunder och journalister.  Det kommer även att finnas utbildningslokal, mötesrum, ateljé, en kontorsdel samt en permanent utställning för bad, kök och förvaring.

Det sjuder av kreativitet på Telefonplan just nu. Nyligen invigdes vinterns installation i Telefonplanstornet, boken ”En bild av … Telefonplan” lanserades där de 23 kreativa verksamheter som redan finns på plats presenteras, och Konstfacks julmarknad i Höglagret lockade tusentals människor till området.

– Telefonplan fortsätter att locka till sig företag med designintensiva verksamheter. Att fler och fler kreativa företag upptäcker fördelarna med att finnas på Telefonplan är ett bevis på att vår designsatsning i området är rätt, säger Johanna Lindberg, projektledare kommunikation AP Fastigheter.

Ballingslöv hyr ca 360 kvm av AP Fastigheter och kommer att flytta in under december. Invigningen av det nya Stockholmskontoret sker i januari 2008.

För mer information, kontakta:

Johanna Lindberg, projektledare kommunikation, AP Fastigheter
E-post: johanna.lindberg@apfastigheter.se