Svenska Publishingpriset till Vasakronans kundtidning En bättre värd

Vasakronans kundtidning vann kategorin Business to Business

Vasakronans kundtidning En bättre värd vann på torsdagen Svenska Publishingpriset i kategorin Kundtidningar – Business to Business.

Juryns motivering var: För en kontrastrik tidning med välgjord typografi, tydlig identitet och ett fyndigt namn.

Vasakronan vann årets Svenska Publishingpris för kundtidningen En bätre värdEn bättre värd produceras av Intellecta Publicisterna på uppdrag av Vasakronan, Eva Kasberg (biträdande informationschef) och Sara Myrehed (informatör), Vasakronan, Ulrika Frick Lang (projektledare) och Ewa Lindström (AD), Intellecta Publicisterna.

Vasakronans kundtidning tog även 2005 hem Svenska Publishingpriset i samma kategori. Tidningen hade då nyligen fått en ny grafisk utformning.

– En bättre värd är en viktig del i Vasakronans imagearbete och bygger en långsiktig relation med våra kunder, kommenterar Bengt Möller, informationsdirektör i Vasakronan. Tidningen har under de senaste åren utvecklats både i form och i textinnehåll genom ett bra samarbete med Intellecta.

Vasakronans kundtidning vänder sig till alla som jobbar på kontor och kommer ut med  fyra nummer om året. Framtidens kontor, arkitektur, design och arbetsmiljö är exempel på ämnen vi skildrar.

» Läs mer om En bättre värd och bläddra i kundtidningen på nätet