SEB skriver nytt tioårsavtal med Vasakronan värt 1,1 miljarder kronor

SEB har omtecknat ett tioårskontrakt för lokaler vid Sergels Torg där den totala hyressumman uppgår till 1,1 miljard kronor. Totalt hyr SEB drygt 31 000 kvm lokalarea, exkl. förråd, lager och arkiv. Cirka 1 700 personer arbetar i fastigheterna.

– Efter omförhandlingar har SEB beslutat att sitta kvar i sina kontorslokaler vid Sergels Torg, Sveavägen och Hamngatan i centrala Stockholm, kommenterar Leif Garph, vice vd och chef region Stockholm.

– SEB är en av Vasakronans största kunder och vi är mycket nöjda att de har tecknat om sitt kontrakt.

Vasakronan är en av de största aktörerna på kontorsfastigheter i centrala Stockholm. Kundstrukturen är en blandning av privata och offentliga kontorshyresgäster. Vasakronan har 50 fastigheter i Stockholms innerstad med knappt 675 000 kvm lokalarea. De mest kända fastigheterna är Hötorgshusen, SEB-huset vid Sergels Torg, Garnisonen och Sverigehuset.
I fastighetsbranschens NöjdKundIndex-mätning, Fastighetsbarometern, har Vasakronan kommit på första plats tre år på rad.

För vidare information vv kontakta
Leif Garph, vice vd, chef region Stockholm   08-783 23 05
Bengt Möller, informationsdirektör     08-783 21 09