Pris för bästa kundtidning


Svenska Publishing-priset gick i år till Vasakronans kundtidning En Bättre Värd i klassen kundtidningar B2B. ”För en kvalificerad produkt med fyndig titel, fyndig pappersväxling och äkta tidningskänsla”, var motiveringen.


Svenska Publishing-Priset är en årlig tävling för publicering i tryck och på Internet. Sedan 1990 delas priset ut av tidningen Populär Kommunikation. I juryn sitter bland annat kommunikatörer, copywriters, grafiska formgivare och journalister.



 
Kriterierna som juryn bedömer bidragen efter är design (grafisk form, typografi och layout), textinnehåll och visuellt innehåll (foton, teckningar mm.)


Satsat på ny design
– Vi har varit nominerade två gånger tidigare för vår kundtidning och det känns väldigt roligt att vi nådde högsta toppen den här gången, säger Eva Kasberg, chefredaktör. Det vi främst belönades för var vår design och det visuella innehållet.


I år bestod juryn av Ingrid Arensberg, Lillemor Bulukin, Nils Enlund, Jonas Jernberg, Björn Karlsson (ordförande) och Christer Wiklander.


Vasakronans kundtidning görs i samarbete med Intellecta Publicisterna/Ulrika Frick Lang. Form – Ellen Fjellstedt Collin.


Övriga nominerade i klassen Kundtidningar B2B:
Corporate Intelligence, Intellecta Communication
Essens, Amiforma på uppdrag av Tamro
Magasin Årets Kock, Annannas på uppdrag av Svensk Mjölk
Response, Södra Cell i samarbete med Cox Media
Volvo På Väg, Tidningskompaniet på uppdrag av Volvo Lastvagnar


Vasakronans kundtidning kommer ut med cirka tre nummer om året. Vi skickar den gärna gratis till dig. Maila info@vasakronan.se


För vidare information kontakta;
Eva Kasberg, Vasakronan                                 08-7832118
Sara Myrehed, Vasakronan                               08-7832120
Ulrika Frick Lang, Intellecta Publicisterna            08-50628874