Nybildat stålbolag till InfraCity

Det nybildade stålbolaget Ovako flyttar in i Vasakronans fastighet InfraCity i Upplands Väsby. Ovako kommer att bli en ledande europeisk producent av långa stålprodukter till rullningslager inom bil- och verkstadsindustrin.

Ovako har valt att förlägga sitt huvudkontor till InfraCity där man hyr 1.000 kvm av Vasakronan. Inflyttningen sker under hösten 2005. Bolaget, som har bildats genom samgående mellan Ovako Steel AB, Imatra Steel Oy Ab, Fundia Wire Oy Ab, Fundia Special Bar AB och Fundia Bar & Wire Processing AB, har antagit namnet Oy Ovako AB.

– Vi hälsar Ovako välkomna till InfraCity, säger Arne Månsson, marknadsområdeschef för Vasakronan InfraCity. Vi är mycket stolta över att Ovako, en ledande producent av långa stålprodukter i Europa, har valt att etablera sig i InfraCity. Vi tycker att det spännande att även den traditionella basindustrin förlägger sin verksamhet till området.

-Vi valde InfraCity i och med att vi har många besökare som flyger till Arlanda. Dessutom är det en härlig miljö och vi får mycket för pengarna, säger Jarmo Tonteri, CEO Oy Ovako AB.