Nya regionchefer i Vasakronan

Ronald Bäckrud blir ny regionchef i Stockholm och Jonas Bjuggren ny regionchef i Uppsala.

Ronald Bäckrud, som idag är regionchef i Uppsala, efterträder Sven-Göran Svensson som har varit regionchef i Stockholm sedan integrationen av AP Fastigheter och Vasakronan. Sven-Göran lämnar bolaget under januari 2011.

– Ronald har gjort ett fantastiskt arbete i Uppsala de senaste åren och har precis de kvalifikationer som behövs för regionchefsjobbet i Stockholm, säger Fredrik Wirdenius, vd Vasakronan.

Jonas Bjuggren kommer närmast från jobbet som affärsområdeschef i Stockholm med ansvar för Östermalm och Värtan.

– Det är roligt att nu kunna ge Jonas ett större ansvarsområde och han kommer också att bli ett utmärkt komplement till Vasakronans ledningsgrupp, fortsätter Fredrik Wirdenius.

Vasakronans ledningsgrupp består från och med nu av Fredrik Wirdenius vd, Lars Johnsson vice vd och chef Fastighetsinvesteringar, Ronald Bäckrud regionchef Stockholm, Per Thiberg chef fastighetsutveckling och uthyrning Stockholm, Jonas Bjuggren regionchef Uppsala, Rolf Åkerman regionchef Göteborg, Anders Kjellin regionchef Öresund, Nicklas Walldan chef teknik, service och utveckling, Christer Nerlich chef ekonomi och finans, Sheila Toresson Florell chefsjurist, Peter Östman kommunikationschef och Cecilia Söderström HR-chef.

Ronald  Bäckrud,                                         Jonas Bjuggren
regionchef Stockholm