Läkemedelsverket flyttar in i sina nya lokaler i Uppsala Science Park.

PRESSINFORMATION
Stockholm 3 november 2003

Nu flyttar Läkemedelsverket in i sina nya, drygt 18 000 kvm stora lokaler i Uppsala Science Park. Företagsparken kommer att få ett tillskott på ca 400 personer som från och med 3 november kommer att arbeta i Läkemedelsverkets lokaler.

Flytten till de nya lokalerna beror främst på att myndighetens personalstyrka har ökat, bl a som en följd av Läkemedelsverkets växande andel internationella uppdrag. Detta har ställt krav på större, bättre anpassade lokaler.

– Flytten till Uppsala Science Park är mycket välkommet för Läkemedelsverket eftersom vi får en dynamisk arbetsmiljö och närhet till bioteknologisk forskning, säger Gunnar Alvan, generaldirektör för Läkemedelsverket. Men framför allt får vi större och mer funktionella lokaler som bättre passar vår verksamhet.

Parallellt med bygget för Läkemedelsverket har AP Fastigheter fortsatt att utveckla företagsparken i sin helhet. Antalet parkeringsplatser har ökat avsevärt och servicen i området har förstärkts ytterligare.

– Läkemedelsverket är ett välkommet tillskott till parken säger Lars Edvin Andersson, chef för Uppsala Science Park. De kommer att vara med och skapa en ännu mer bättre miljö där företagen drar nytta både av varandra och av servicen i närområdet. När nu antalet företag i området ökar ytterligare, ökar också möjligheten för Uppsala Science Parks serviceföretag, t ex butiker, restauranger och gym för att nämna några, att kunna erbjuda fler tjänster.

Pressmeddelande 20031103.doc

Pressmeddelande 20031103.pdf