Kunderna betygsätter AP Fastigheter i kampanj.

Stockholm 26 mars 2003

AP Fastigheter har låtit kunderna betygsätta bolaget och sina hus och lyfter nu fram resultatet i en varumärkeskampanj – ”Bästa huset”.  Kampanjen är utformad som en tävling mellan företagets servicetekniker.

TBWA och Tre vänner står bakom reklamfilmen i kampanjen som utgör en del i en satsning för att förbättra servicen till kunderna. Kampanjen startar den 28 mars och pågår under två veckor i TV4, TV3, på utomhusbanderoller och i tidningsannonser.

Reklamfilmerna följer tävlingen och vägen fram till att hitta det vinnande huset och den vinnande serviceteknikern. Företagets egna servicetekniker spelar sig själva i filmerna. Tonen är humoristisk men själva tävlingen är allvarligt menad.  Genom den vill AP Fastigheter vässa organisationen i kundservicehänseende. Tävlingen kommer att vara årligen återkommande och målet är att få Sveriges mest nöjda lokalhyresgäster.

– Genom reklamkampanjen vill vi förstärka vårt arbete med att bli bättre på det som kunderna verkligen bryr sig om, bra bemötande, hög kvalitet i husen och att allt fungerar i vardagen, säger Peter Östman, Kommunikationschef AP Fastigheter. Den ska fungera som en sporre för medarbetarna och visa omvärlden att vi menar allvar med vår ambition att bli Sveriges bästa fastighetsbolag.

Fastighetsbranschen förknippas i allmänhet inte med mjuka värden och kundservice, vilket heller inte har varit prioriterade områden hos de flesta fastighetsägare.

– Fastighetsbranschens växande intresse för servicefrågor är en sund utveckling, säger Peter Östman. Nu gäller det att gå från ord till handling. Att lova bra service är inte svårt. Det är att leverera över tid som är det svåra.

Reklamfilmerna kommer att gå i TV4 och TV3 från den 28 mars och två veckor framåt. Utöver TV-reklam kommer företaget att satsa på utomhusbanderoller och tidningsannonser

Pressmeddelande 20030326.doc

Pressmeddelande 20030326.pdf