Hilding Anders hyr i Malmö

Vasakronan hyr ut till sängtillverkaren Hilding Anders i Malmö

Sängtillverkaren Hilding Anders flyttar sitt huvudkontor till Malmö.
Vasakronan hyr ut lokaler på Södertull med adress Södra Tullgatan 4.

I mitten av april sker flytten för cirka 20 personer från Helsingborg till det nya huvudkontoret i fastigheten Carl Gustav 5.

– Som Europas största sängtillverkare har vi behov av ett centralt läge med närhet till kontinenten, kommenterar koncernchef Anders Pålsson.

Vasakronan är den största aktören på kommersiella lokaler i citynära lägen i Malmö. Beståndet är främst kontor och butiker.

– Hyresmarknaden i Malmö fortsätter att vara stabil. Tillväxten är god till följd av stora satsningar på infrastruktur, säger Anders Kjellin, regionchef för Vasakronan Öresund. Vi är mycket glada och stolta över att Hilding Anders har valt att förlägga sitt nya huvudkontor till våra lokaler i Malmö.

Hilding Anders grundades 1939 i Bjärnum i norra Skåne. Under de senaste fem åren har bolaget genomfört en omfattande expansion i Europa. I slutet av förra året såldes företaget till private equity-bolaget Investcorp som ska fortsätta att utveckla Hilding Anders position som den ledande europeiska sängtillverkaren. Koncernen har idag cirka 2100 anställda varav 400 i Sverige.

För vidare information vv kontakta
Anders Pålsson, koncernchef, Hilding Anders AB  042-38 77 00
Peter Sturm, informationschef Hilding Anders AB  042-38 77 12