God efterfrågan på större lokaler i Stockholms innerstad.

Stockholm den 11 maj 2004

Under det senaste halvåret har efterfrågan på framför allt större kontorslokaler i Stockholms innerstad varit god. AP Fastigheter har skrivit flera större avtal, främst kring Regeringsgatan, med bl.a. AccandoFrontec, Advokatfirman Delphi & Co samt Riksdagsförvaltningen. Även på mindre lokaler märks en ökad efterfrågan.

AccandoFrontec samlokaliserar tre ytterstadskontor till Regeringsgatan 20/Jakobsgatan 6 där de kommer att hyra 2 180 kvm fr.o.m.  den 15 augusti, 2004; Advokatfirman Delphi & Co flyttar den 1 januari, 2005 in i toppmoderna, specialdesignade lokaler på 3 150 kvm längst upp på Regeringsgatan 30-32 och Riksdagsförvaltningen flyttar in i lokaler om 2 276 kvm på Regeringsgatan 20/Jakobsgatan 6, 1 juli, 2004.

– Det senaste halvåret har varit bra för oss med en rad framgångsrika uthyrningar, säger Henrik Eriksson, uthyrningschef på AP Fastigheter. Det finns en god efterfrågan på större lokaler i Stockholms innerstad, men även mindre citylokaler i A-läge.

Hyresnivåerna på de nytecknade avtalen visar också på en återhämtning och trenden är positiv. Genom de senaste uthyrningarna bibehåller AP Fastigheter den höga uthyrningsgraden på 93,3 procent.

Pressmeddelande 20040511.pdf