God efterfrågan på större lokaler i Stockholms innerstad.

Stockholm den 11 maj 2004

Under det senaste halvåret har efterfrågan på framför allt större kontorslokaler i Stockholms innerstad varit god. AP Fastigheter har skrivit flera större avtal, främst kring Regeringsgatan, med bl.a. AccandoFrontec, Advokatfirman Delphi & Co samt Riksdagsförvaltningen. Även på mindre lokaler märks en ökad efterfrågan.

AccandoFrontec samlokaliserar tre ytterstadskontor till Regeringsgatan 20/Jakobsgatan 6 där de kommer att hyra 2 180 kvm fr.o.m.  den 15 augusti, 2004; Advokatfirman Delphi & Co flyttar den 1 januari, 2005 in i toppmoderna, specialdesignade lokaler på 3 150 kvm längst upp på Regeringsgatan 30-32 och Riksdagsförvaltningen flyttar in i lokaler om 2 276 kvm på Regeringsgatan 20/Jakobsgatan 6, 1 juli, 2004.

– Det senaste halvåret har varit bra för oss med en rad framgångsrika uthyrningar, säger Henrik Eriksson, uthyrningschef på AP Fastigheter. Det finns en god efterfrågan på större lokaler i Stockholms innerstad, men även mindre citylokaler i A-läge.

Hyresnivåerna på de nytecknade avtalen visar också på en återhämtning och trenden är positiv. Genom de senaste uthyrningarna bibehåller AP Fastigheter den höga uthyrningsgraden på 93,3 procent.

Pressmeddelande 20040511.doc

Pressmeddelande 20040511.pdf