Försäkringsförbundet ny hyresgäst hos Vasakronan

Vasakronan och Försäkringsförbundet har tecknat ett hyresavtal om 4130 kvm kontorsyta i fastigheten Garnisonen på Östermalm i Stockholm.

I de nya lokalerna kommer flera organisationer med anknytning till svensk försäkring att samlas. Förutom Försäkringsförbundet ska bland andra Trafikförsäkringsföreningen och Försäkringsbranschens Arbetsgivareorganisation flytta till lokalerna i Garnisonen.
Samlokaliseringen är ett led i förbundets strävan att fördjupa och bredda samverkan organisationerna emellan.

De nya hyresgästerna kommer från två olika adresser i Stockholms innerstad, bland annat från Vasakronans fastighet Lagern 11 på Klara Norra Kyrkogata, där delar av Försäkringsförbundet sitter idag. Tillträdet är planerat till den 1 januari 2006. Inflyttningen innebär att delar av Vasakronans eget kontor på Karlavägen kommer att flytta inom kvarteret.
Försäkringsförbundet kommer, liksom övriga kunder i Garnisonen, att ha tillgång till det breda tjänsteutbud som Vasakronan Service Partner erbjuder i fastigheten.

– Det är roligt att kunna erbjuda en befintlig hyresgäst som Försäkringsförbundet en samlokalisering som innebär att de kan sitta gemensamt i representativa lokaler med full tillgång till vårt tjänsteutbud, säger Vasakronans marknadsområdeschef Charlotta Liljefors Rosell.

För mer information v.v. kontakta:
Charlotta Liljefors Rosell, marknadsområdeschef Garnisonen 08-783 23 83
Bengt Möller, Informationsdirektör, Vasakronan   08- 783 21 09