Clas Ohlson öppnar butik i Triangeln, Malmö

Vasakronan AB och Clas Ohlson AB (publ)  http://www.clasohlson.se/ har träffat överenskommelse om etablering av en 2 240 m2 stor fullsortimentsbutik i Triangelns Köpcentrum, detta innebär att den nuvarande butiken på Södergatan flyttas. Butiken kommer att öppnas lagom till årets julhandel.

– Kundströmmarna i Malmös cityhandel fortsätter att förstärkas i axeln Triangeln – Södertull. Clas Ohlsons etablering kommer ytterligare att påtagligt öka på kundflödet, säger Mats Åsemo, marknadsområdeschef för Vasakronan i Malmö.

Triangeln http://www.triangeln.com/ invigdes den 21 september 1989. Med sina 70 butiker räknas det som Malmös största citycentra. Köpcentret har i dag en total butiksyta på ca 17.000 m2 och är beläget i de två fastigheterna Kaninen 26 och 27 som tillsammans är på ca 70.000 m2 och ägs av Vasakronan. Triangeln erbjuder ett brett butiksutbud och ett stort sortiment med bl.a. 35 butiker inom konfektion. Under 2002 hade Triangeln ca 5,5 miljoner besökare och omsatte ca 530 miljoner kronor, en ökning med ca 7,5% mot det tidigare rekordåret 2001.

Triangeln får med nya citytunneln en tågstation som beräknas bli Sveriges tredje största station med ca 35.000 resande/ dygn, citytunnelprojektet kan följas på http://www.citytunneln.com/.

För vidare information kontakta:
Björn Ekberg, butikschef Malmö, Clas Ohlson  040-660 62 50
Mats Åsemo, marknadsområdeschef Malmö Syd, Vasakronan