Besök på Vasakronans webbplats ökar markant

Besök på vasakronan.se ökar markant

Antalet besök på Vasakronans hemsida har stigit kraftigt det senaste året. I augusti i år fick sidan nästan 20.000 besök jämfört en motsvarande siffra på 10.461 i augusti förra året.

Sedan nylanseringen av vasakronan.se i mars 2003 har antalet besök nästan fyrdubblats.
– Internet är en väldigt viktig kanal i arbetet att nå ut till potentiella kunder. Vår hemsida är i många fall det första som en potentiell kund ser av Vasakronan och är ett naturligt verktyg i sökprocessen. Antalet förfrågningar som kommer med anledning av hemsidan ökar hela tiden, säger Per Lindblad, chef för Uthyrning Stockholm inom Vasakronan.

Toppnoteringen för augusti i år – 19.919 besök – kan möjligen överträffas av septembers besökssiffror som redan den 24 september uppgår till 18.521 besök.

Draghjälp av reklamfilm
Uppgången kan delvis förklaras av Vasakronans reklamfilm ”Borg vs McEnroe” som visats från juni månad i flera TV-kanaler och även på biografer.
Björn Borg och John McEnroe har huvudrollerna i filmen. Två av världens mest kända idrottspersonligheter, som är vana att spela under helt perfekta förhållanden, möts i en lokal som inte är den mest perfekta. Och naturligtvis kräver professionella yrkesmän professionella lokaler… Det är dessutom första gången som Björn Borg och John McEnroe möts i reklamfilmssammanhang.

Vasakronans nuvarande hemsida är utvecklad av webb- och kommunikationsbyrån Starring (f.d.Moonwalk) och har implementerats och vidareutvecklats tekniskt av IT-konsultbyrån Valtech.