Banrekord i Stairways2Heaven

När trappracet ”Stairways2Heaven” avgjordes för andra året i rad i Kista Science Tower sattes ett flertal storstilade banrekord.

Tävlingen är en lagtävling mellan Vasakronans hyresgästföretag i Kista.

Årets upplaga blev en stor succé med närmare 100 deltagare. I den speciellt inbjudna ”elitklassen” vann Kista Brandförsvar överlägset. Bäste brandman, Anders Eriksson, satte dessutom banrekord med 23 sekunder, och noterade finfina 3 min, 37 sek.

Fantastisk lagtid
I ”motionärsklassen” segrade IBMs damer och Citats herrar. IBMs damer hade en fantastisk lagtid (15.45) som i fjol hade räckt till en tredjeplats i herrtävlingen. Bästa dam individuellt var Agneta Jonsson IBM, som med stor rutin och löpvana från 37 maratonlopp, klarade även detta maratonprov utmärkt.

IBM:s segrande damer med sin fantastiska lagtid på 15.45

Citat Journalistgruppen segrade i lagtävlingen för herrar och slog det gamla rekordet med 1 min 19 sek. Colm O´Callahan, Citat, var snabbast av alla herrar med tiden 3 min 42 sek.

Mingel och buffé
Efter löptävlingen fick alla supporters och åskådare testa sina kunskaper i ett ”Kryzz” med frågor om blandade ämnen. Kvällen avrundades sedan med buffé och prisutdelning.