AP Fastigheter hyr ut till Evli Bank.

Stockholm 23 maj, 2006

Finlands största privatägda investmentbank Evli Bank flyttar till ett av Stockholms finaste kontor på Regeringsgatan 30-32. Lokalerna är på 1 150 kvm och de kommer till inflyttningen den 1 november att vara skräddarsydda för bankens verksamhet.

Fastigheten i hörnet av Hamngatan och Regeringsgatan, mittemot NK, inrymmer sedan en tid advokatfirman Delphis nybyggda kontor högst upp i fastigheten. Övriga kunder är bland andra Föreningssparbanken och Regeringskansliet. Nu flyttar Evli Bank in på våning fyra med strålande utsikt över Stockholm city.

– Vi behövde lokaler för vår utökade verksamhet och här har vi möjligheter att säkra den expansion vi ser den närmaste tiden. Ljusa, moderna och flexibla lokaler som kommer att bli utmärkta för vår verksamhet, säger Pelle Holmertz, vd Evli Bank Stockholm.

Fastigheten får just nu också en ny inglasad entré mot Regeringsgatan och är efter uthyrningen till Evli Bank fullt uthyrd.

– Den här fastigheten har vi utvecklat den senaste tiden och det är roligt att vi nu hittat en kund som uppskattar de kvaliteter som fastigheten och den aktuella lokalen har, säger Ronald Bäckrud, chef region Stockholm lokaler på AP Fastigheter.

För ytterligare information vänligen kontakta:

Pressmeddelande_20060523.doc

Pressmeddelande_20060523.pdf