KUNDSERVICE & felanmälan

08-566 206 00
kundservice@vasakronan.se

Ring eller mejla om du vill göra en felanmälan. Öppet vardagar 8-17.
Akuta ärenden kan ringas in dygnet runt på samma nummer.

Skicka via formulär istället:
  • Dra filer hit eller

Dina kontaktpersoner

Visste du att Hyresgästinfo även finns som app för både iPhone och Android?

Med den har du all fastighetsinformation i fickan och kan få hjälp, felanmäla eller kontakta rätt person direkt från mobilen

Skaffa i Appstore Skaffa i Google Play

Så gör vi i fastigheten

Avfall & källsortering

I dagsläget sorteras endast hushållssopor.

Övrigt
Alla övriga sopor ska bortforslas av hyresgästen till de sopstationer som finns i kommunen.

Utomhusmiljö & snöröjning

Om farliga istappar upptäcks på fastigheten, ring omedelbart till Vasakronans kundtjänst, 08-566 20 600.

Istappstelefonen
Telefon 08-653 68 39, är ett telefonnummer dit allmänheten kan ringa för att rapportera om farliga istappar som upptäcks på andra fastigheter i Stockholmsområdet.

Utrymning & brandskydd

Systematiskt brandskyddsarbete SBA
Sedan 2001 ska systematiskt brandskyddsarbete hanteras av alla verksamheter. Det är hyresgästens ansvar att:

• Utrymningsplan finns på väl synliga platser i lokalen

• Släckutrustning finns till hands

• Utrymningsvägar hålls fria – gäller även grannars utrymning genom lokalen samt trappor och portuppgångar

• Utse en brandskyddsansvarig samt en utrymningsledare på sitt företag.

Du kan läsa mer om vad systematiskt brandskyddsarbete innebär för er verksamhet och få hjälp med att komma igång med just ditt brandskyddsarbete på Stockholms Brandförsvars hemsida.

Skyltning

Skyltning måste alltid ske i samråd med hyresvärden.

Hänvisningsskyltar
Vid inflyttning ombesörjer hyresvärden skyltning i entré och hiss. Vid namnändring bekostas nyskyltning av hyresgästen.

Andrahandshyresgäster
Underhyresgäster får, i mån av plats, skylt med sitt namn i entré och hiss och bekostas av hyresgästen.

Fasadskyltar
För reklamskyltar på fastighetens fasad kontaktas hyresvärden för information och godkännande. Därefter söker hyresgästen bygglov från kommunen. Vid avflyttning ska skyltar demonteras och fasaden återställas av hyresgästen.

Miljö & energi

Vasakronan erbjuder, som Sveriges första fastighetsbolag, sina hyresgäster att teckna gröna hyresavtal. Läs mer om de gröna avtalen och hur du köper miljömärkt el i länkarna nedan.

Säkerhet & inpassering

Lås och larm till det egna kontoret svarar respektive hyresgäst för.

Posthantering

De närmaste postlådorna finns på Porjusvägen 10 och Artemisgatan 16. 

Närmaste företagscenter finns på Karlavägen 102.
Öppet Må-Fr 8.00-18.00

Länk till Postens webbplats

Din lokal

El & belysning

Hyresgäster i fastigheten erhåller el via Vasakronan. Vasakronan köper alltid in miljövänlig (grön) el.

Data, telefoni & TV

Internet-access och övriga IT-tjänster Fastigheten har fiberanslutning via eNet. Det innebär att du som hyresgäst kan köpa Internet-access, molntjänster, drift, hårdvara och andra IT-tjänster av Vasakronans IT-partner Visolit. Oavsett vilka tjänster du väljer får du tillgång till personlig support från Visolits Servicedesk.

Läs mer om Visolits tjänster i produktbladet nedan eller kontakta din fastighetschef för mer info. Du kan också läsa mer om Visolit på www.visolit.se.

Observera att alla fiberdragningar och andra anslutningsarbeten gällande IT i fastigheten måste samordnas av Visolit. Detta gäller även arbeten åt hyresgäster som inte köper Internet-access eller IT-tjänster av Visolit. Kontakta Visolits kundservice för Vasakronan-fastigheter via support.excanto@visolit.se eller 08-545 726 16.

Inomhusklimat & rökning

Denna fastighets ventilation är enklare än i modernare hus. Det finns t.ex. ingen luftkonditionering.

Rökning
Alla våra fastigheter är rökfria. Rökning sker utomhus, helst en bit ifrån entrén för att undslippa röklukt i trapphuset.

Skötsel & underhåll av lokalen

Hyresgästerna ansvarar själva för underhållet i den egna lokalen, till exempel golvvård, målning av tak och väggar, lampbyten med mera. Se även hyreskontraktet eller kontakta fastighetschefen för mer information.

För detaljerade städ- och skötselinstruktioner, kontakta husansvarig drifttekniker. 

Coor tillhandahåller tjänsten Städupphandling och städkontroll samt en rad andra tjänster så som lampbyten och returpappershantering.
Länk till Coors hemsida

Service i närområdet

Restaurang Narren finns i grannfastigheten. I övrigt finns det mesta såsom närlivs, frisör, restauranger med mera i Hjorthagen. Två stationer bort med tunnelbanan finns Fältöverstens köpcentrum med ett stort utbud av butiker och restauranger.

Restider presenteras tillsammans med yta.se.

Att ta sig till och från fastigheten

Kommunikationer

Fastigheten nås via bussarna 73 och 55. Tunnelbanestation Ropsten ligger inom gångavstånd och är ändhållplats för röda linjen. Fastigheten nås lätt via bilvägen från Lidingövägen avfart Hjorthagen.

Länk till SL:s webbplats

Parkering

Runt fastigheten finns ett antal utomhusparkeringsplatser att hyra.

Vid frågor angående uthyrning, parkeringstillstånd, avisering med mera kontaktas Europarks växel 08-556 306 70. Be dem koppla dig till uthyrning. De svarar gärna på dina frågor. Europarks kundtjänst har öppet mellan 09:00 – 15:00.

Vasakronans parkeringsplatser administreras av APCOA. Vill ni hyra parkering, säga upp en parkeringsplats, eller har andra frågor kring förhyrning av parkeringsplatserna hänvisar vi till nedanstående kontaktvägar:

Mej: uthyrning@apcoa.se

Telefon: 08-55630670 knappval 3

Vid andra frågor hänvisar vi till mejladressen: kundtjanst@apcoa.se

Cyklar

Cykelställ finns till vänster om entréerna.