KUNDSERVICE & felanmälan

020-80 81 82
kundservice@vasakronan.se

Ring eller mejla om du vill göra en felanmälan. Öppet vardagar 8-17.
Akuta ärenden kan ringas in dygnet runt på samma nummer.

Skicka via formulär istället:
  • Dra filer hit eller

Dina kontaktpersoner

Visste du att Hyresgästinfo även finns som app för både iPhone och Android?

Med den har du all fastighetsinformation i fickan och kan få hjälp, felanmäla eller kontakta rätt person direkt från mobilen

Skaffa i Appstore Skaffa i Google Play

Så gör vi i fastigheten

Avfall & källsortering

I fastigheten finns miljörum på bottenplan vid porten mot innergården vid Nunnans plats 2. Hyresgästen ansvarar själv för att transportera sitt sorterade avfall till miljörummet.

Merparten av kontorsavfallet går att återvinna och det bästa ur miljösynpunkt är att minska mängden avfall genom att ställa krav på sina leverantörer och att tänka till själv som beställare och förbrukare. Genom noggrann källsortering och återvinning kan vi tillsammans minska miljöbelastningen.

Större mängder emballage i samband med inflyttning och leveranser, samt sådant avfall som det inte finns kärl för i miljörummet, ansvarar hyresgästen själv för. Kemikalier, färgrester och lösningsmedel samlas och lämnas till återvinningsstation för destruering. Gamla mediciner lämnas till apotek och tonerkassetter återlämnas till leverantör.

Godshantering

Leveranser till fastigheten kan ske via Pildammsvägen 6B där det kommer finnas parkeringsficka för lastning/lossning. I övrigt finns trottoarkantparkeing på S:t Johannesgatan .

Din lokal

Data, telefoni & TV

Internet-access och övriga IT-tjänster Fastigheten har fiberanslutning via eNet. Det innebär att du som hyresgäst kan köpa Internet-access, molntjänster, drift, hårdvara och andra IT-tjänster av Vasakronans IT-partner Visolit. Oavsett vilka tjänster du väljer får du tillgång till personlig support från Visolits Servicedesk.

Läs mer om Visolits tjänster i produktbladet nedan eller kontakta din fastighetschef för mer info. Du kan också läsa mer om Visolit på www.Visolit.se.

Observera att alla fiberdragningar och andra anslutningsarbeten gällande IT i fastigheten måste samordnas av Visolit. Detta gäller även arbeten åt hyresgäster som inte köper Internet-access eller IT-tjänster av Visolit. Kontakta Visolits kundservice för Vasakronan-fastigheter via support.excanto@visolit.se eller 08-545 726 16.

Service i närområdet

Triangelns Köpcentrum ligger knappa 100 meter från Abbedissan och här hittar du över 150 butiker och flera restauranger och caféer.

Restider presenteras tillsammans med yta.se.

Att ta sig till och från fastigheten

Kommunikationer

Station Triangeln ligger cirka 100 meter från Kvarteret Priorn. Här stannar både Pågatågen och Öresundstågen. Går du på här så är du på Malmö Central på mindre än 5 minuter, Kastrup når du på 18 minuter och Köpenhamn inom 30 minuter.

Innerstadsbussar och flygbussar avgår från Rådmansgatan, cirka 100 meter från fastigheten. .

Parkering

Ett fåtal garageplatser för fastighetens hyresgäster finns i källaren med infart via S:t Johannesgatan.

Triangelgaraget,som ligger cirka 100 meter från Kvarteret Priorn, har infart från Pildammsgatan och är öppet alla dagar 06-21. Här finns plats för upp till 900 bilar.

Cyklar

I garaget finns plats för ca 110 stycken cyklar och på innergården finns ca 30 stycken cykelbågar (dvs. plats för 60 cyklar). I källarplan finns dessutom plats för omklädnad och duschmöjlighet.