Bygginfo Sergelhuset

stadsutvecklingsprojekt i Stockholm city

Fastigheten Hästskon 12 består av tre huskroppar som vetter mot tre olika gator – Sveavägen, Malmskillnadsgatan och Hamngatan. Här utvecklar vi kontor, handel, bostäder och mötesplatser fördelat på 86 000 kvm. Projektet beräknas vara klart i slutet av 2020. Läs mer om Sergelhuset och Sergelstan här.

Vill du ha löpande informationsbrev om byggprojektet? Mejla ditt namn och e-postadress till natalie.vikberg@vasakronan.se

Aktuell bygginfo Uppdaterat september 2019

 

Nattarbeten på Malmskillnadsgatan med start 15/9

Det så kallade lastdäcket som står som en plattform över Malmskillnadsgatan börjar demonteras med start natten till den 15 september. Av säkerhetsskäl stängs Malmskillnadsgatan av mellan Brunkebergs torg och Mäster Samuelsgatan medan demontaget pågår och därför utförs arbetena nattetid mellan kl. 22-05. Arbetet planeras ta cirka två veckor.

King och Stureplansgruppen flyttar till Sergelhuset

King och Stureplansgruppen blir hyresgäster i Sergelhuset och planeras flytta in under 2020. King hyr kontor i stora delar av Hus S medan Stureplansgruppen kommer att driva takbaren med restaurang på Hus M samt konferens- och eventytor i Hus S. Nu inleds lokalanpassningsarbeten för de nya hyresgästerna.

Fasad- och takarbeten fortsätter

Fasadmontage, med fokus på bottenvåningarna, pågår på samtliga hus. Fasadglas på S-husets södra gavel byts kl. 16-22 med start vecka 40.

På taken arbetas det vidare med terrasser samt utformning och plantering av landskapsparkerna.

Bullrande arbeten

Vi gör vårt bästa för att minimera störningarna från byggprojektet. Vi arbetar efter Naturvårdsverkets riktlinjer för byggbuller och har placerat bullermätare runt om kvarteret för att hålla koll på att vi inte väsnas för mycket. Vår störningstelefon går att ringa dygnet runt.

Kontakt

Felanmälan och störningsanmälanDet snabbaste sättet att få hjälp om du upplever störningar från projektet är att kontakta Vasakronans kundservice, tel: 08-566 206 00 (dygnet runt). Du kan även mejla på kundservice@vasakronan.se eller nå kundservice via vår webb.

Natalie Vikberg, projektkommunikatör
natalie.vikberg@vasakronan.se, tel. 073-309 36 20
Natalie hjälper dig att få svar på byggrelaterade frågor om projektet, eller hänvisar dig till rätt person.

Rebecca Liljebladh Thorell, presskontakt Vasakronan
rebecca.liljebladh-thorell@vasakronan.se tel. 072-222 15 09

Servicecenter
På Mäster Samuelsgatan 41, i bodarna, ligger projektets servicecenter. Här skriver både besökare och projektarbetare in sig. Servicecentrets öppettider är måndag-fredag kl. 08.00-17.00. Lunchstängt mellan 12.00-13.00.

Whistleblower – det ska gå rätt till Vasakronan motverkar all form av korruption och andra oegentligheter. Alla våra anställda och leverantörer förväntas följa gällande lagar och regelverk samt de uppförandekoder som tagits fram, en för medarbetare och en för leverantörer.

Om du misstänker att någonting inte går rätt till kan du anmäla detta till företagets externa visslarfunktion. Den är en instans dit både medarbetare och externa aktörer, till exempel kunder och leverantörer, anonymt kan vända sig.

Gör en anmälan
Interaktiv Säkerhet är Vasakronans externa visselblåsarfunktion. Företaget agerar ombud för Vasakronan och garanterar på så sätt anmälarens anonymitet. Till Interaktiv Säkerhet kan både kunder, leverantörer och andra intressenter vända sig för att göra en anmälan.

Det finns fyra olika sätt att lämna sin anmälan:

1. Fyll i frågeformuläret
2. Ring till Interaktiv Säkerhet på vardagar 08.00-16.30. Tel: 0770-455 580.
3. Skicka e-post
4. Skicka din anmälan via post till adressen:
Interaktiv Säkerhet i Norden AB
”Vasakronan”
Norrgatan 10
432 41 Varberg