Vasakronan säljer för ytterligare 95 mkr i Malmö

2012-06-19

Vasakronan säljer tre fastigheter i centrala Malmö för ett underliggande fastighetsvärde om totalt cirka 95 mkr. Köpare är Svenska Hus som tillträder fastigheterna idag, den 19 juni.

I förra veckan meddelade Vasakronan att Ellenbogen 38 i centrala Malmö hade sålts till Diligentia för 88 mkr. Nu säljer Vasakronan ytterligare tre fastigheter i Malmö.

Fastigheterna omfattar drygt 5 000 kvadratmeter uthyrbar area kommersiella lokaler och de säljs för ett underliggande fastighetsvärde om totalt 95 mkr. Köpare är Svenska Hus.

-Med försäljningen av de här tre fastigheterna fortsätter vi renodlingen och skapar samtidigt möjligheter för förvärv av fastigheter i Malmö som bättre kompletterar vårt bestånd, säger Fredrik Wirdenius, Vasakronans vd.

De fastigheter som ingår i försäljningen är:

• Ellenbogen 36, Baltzarsgatan 21 A-B
  • Rundelen 34, Rundelsgatan 14
  • Residenset 5, Adelgatan 6

Fredrik Wirdenius
Vd Vasakronan
Tel: 070 – 553 80 62
E-post: fredrik.wirdenius@vasakronan.se

Lars Johnsson
Vvd och chef fastighetsinvesteringar
Tel: 070 – 968 15 15
E-post: lars.johnsson@vasakronan.se