Vasakronan säljer för 66 miljoner i Göteborg

2013-05-23

Vasakronan har tecknat ett avtal med Sigillet Fastighets AB om överlåtelse av fastigheten Lorensberg 55:3 i centrala Göteborg. Köpeskillingen motsvarar ett underliggande fastighetsvärde om 66 miljoner kronor.

Fastigheten ligger på Södra Vägen 25 i centrala Göteborg och uppfördes i slutet av 1800-talet. Den omfattar 1 940 kvadratmeter uthyrbar area och är i grunden anpassad för att fungera som domstol. 2010 genomfördes en ombyggnad så att lokalerna nu är anpassade för, och används som, gymnasieskola.

Fastigheten är fullt uthyrd på ett längre kontrakt till Ingrid Segerstedts Gymnasium.

Köparen tillträder fastigheten omedelbart.

Fredrik Wirdenius
Vd  Vasakronan
E-post: fredrik.wirdenius@vasakronan.se

Lars Johnsson