Vasakronan hyr ut till ABB Business Center Stockholm i Kista

2016-11-11

ABB Business Center Stockholm lämnar sina befintliga lokaler i Häggvik och omlokaliserar till Kista Entré i Kista.

I augusti blev det klart att Nordea hyr 7 000 kvm i Kista Entré. Nu är det klart att även ABB Business Center Stockholm hyr i samma fastighet. Företaget hyr 1 300 kvm på plan 6 och den nya adressen blir Knarrarnäsgatan 7.

– Efterfrågan på riktigt bra produkter med flexibla lösningar är hög i Kista. Det är ett av världens ledande IT-kluster och ett område med stark framåtanda som vi tillsammans med andra fastighetsägare, Kista Science City och Stockholm Stad ständigt arbetar för att vidareutveckla. Det, tillsammans med goda kommunikationer, attraherar starka bolag som till exempel Nordea och ABB, säger Ronald Bäckrud.

Med byggår 2002 är Kista Entré en av områdets mest moderna fastigheter. Den ligger centralt, granne med Kista Science Tower och utgör porten till det som kallas Kista Science City – ett av världens ledande IT-kluster. I området finns cirka 1 400 företag med aktörer som bland annat Ericsson, Microsoft, IBM och Samsung.

ABB Business Center Stockholm tillträder den 15 mars 2017. Med förhyrningen når Vasakronans bestånd i området en uthyrningsgrad om 90 procent.

Ronald Bäckrud
Chef region Stockholm
E-post: ronald.backrud@vasakronan.se

Rebecca Liljebladh Thorell