Vasakronan hyr ut 2 500 kvm kontor till MKB i Malmö

2015-05-26

Det är ett av Sveriges största allmännyttiga bostadsbolag, MKB Fastighets AB, som hyr 2 500 kvadratmeter för sitt nya gemensamma kontor i Triangeln i centrala Malmö.

När MKB Fastighets AB tillträder den 1 november 2015 innebär det en flytt av det administrativa kontoret till Triangeln, ett av Malmös absolut bästa kommunikationslägen.

-Intresset för att hyra kontor i Triangeln har ökat påtagligt vilket egentligen inte förvånar. Med all tänkbar service i området, garage i huset och gångavstånd till Station Triangeln är läget bra oavsett om man kommer med bil, tåg eller buss, säger Anders Kjellin, chef region Öresund, Vasakronan.

Bland kontorshyresgästerna i Triangeln finns sedan tidigare bland andra Sydsvenskan, Handelsbanken, Nord-Lock, PQR och Berendsen.

Anders Kjellin
Chef region Öresund
Tel: 070- 575 75 83
E-post: anders.kjellin@vasakronan.se