Taco Bar och Best of Brands gör entré i Göteborg

2015-11-23

2016 etablerar sig ytterligare två nya koncept i Kompassen. Det är Tex-Mex kedjan Taco Bar och multibrandbutiken Best of Brands som till våren respektive sensommaren 2016 slår upp sina dörrar.

Uthyrningarna är de senaste i raden av uthyrningar som gjorts i Kompassen och kvarteret runtomkring under året. I somras etablerade sig den internationella skönhetskedjan Sephora i Göteborg, bara ett stenkast från Kompassen. Till våren 2016 öppnar även Superdry sin första fristående butik i Göteborg och då i Kompassen. Som granne får de nu ytterligare två nykomlingar – Taco Bar och Best of Brands.

Kristina Pettersson Post, chef region Göteborg är inte förvånad utan konstaterar att uthyrningen av förstklassiga butikslokaler i Göteborg går bra:

– Efterfrågan på moderna butikslokaler i bästa läge är hög och utbudet relativt begränsat. Det är en effekt av att vi ser att etablerarna satsar och verkligen letar lägen. I Kompassen hittar man detta. Det råder helt klart lite av ett högtryck för den här typen av objekt just nu.

Taco Bar hyr 132 kvadratmeter på Kyrkogatan 37 och när restaurangen öppnar till påsken 2016 kommer man att kunna erbjuda cirka 75 sittplatser.

Best of Brands hyr 1 300 kvadratmeter på Fredsgatan 12.

Kristina Pettersson Post
Chef region Göteborg
Tel: 070–671 54 24
E-post: kristina.pettersson.post@vasakronan.se