KPMG flyttar sitt huvudkontor till Vasakronan

2015-06-04

KPMG har tecknat ett sjuårigt kontrakt om 8 300 kvadratmeter i Vasakronans projektfastighet Klara C på Vasagatan 16 i Stockholm. Inflyttning sker den 1 juli 2016.

Klara C genomgår för närvarande en totalrenovering och intresset för fastigheten är, på goda grunder, mycket stort. Fastigheten har ett guldläge och erbjuder kontorslokaler, restauranger och butiker i toppstandard och med omedelbar närhet till alla tänkbara kommunikationer.

– Klara C är en fin produkt och vi för diskussioner med flera intressenter. Att KPMG nu valt Klara C är så klart väldigt kul. Tillsammans har vi tagit fram en kontorslösning som kommer att stötta deras arbetssätt och fungera optimalt för deras behov och verksamhet, säger Per Thiberg, chef fastighetsutveckling och uthyrning.

Per Thiberg
Chef fastighetsutveckling och uthyrning
Tel: 070–211 91 92
E-post: per.thiberg@vasakronan.se